Het provinciale netwerk is sterk

Meerjarendoelen

5.1.2

Er worden studies uitgevoerd naar trajecten en bereikbaarheidsknelpunten

Toelichting op meerjarendoel

Volgens ons Mobiliteitsprogramma pakken we projecten zoveel mogelijk in hun totale context op. Aanpalende beleidsvelden en/of acties uit de andere uitvoeringsprogramma’s brengen we in beeld. Zo kunnen we - wanneer mogelijk - meeliften vanuit de gedachte ‘werk met werk maken’. Dat leidt tot zo min mogelijk hinderlijke wegafsluitingen voor weggebruikers. Vanuit de masterplanning van beheer en onderhoud kijken we op een vastgesteld traject integraal naar de problematiek en zetten we de staat van het traject af tegen het vastgestelde beleid. Daarnaast zijn knelpunten en prioriteiten vanuit onder andere verkeersveiligheid, fiets en openbaar vervoer van invloed op de studieplanning.
Doordat we werkzaamheden in een keer oppakken, kunnen we meer belangen tegelijk meenemen. Naast het verbeteren van de verkeersveiligheid en de bereikbaarheid kunnen we zo ook kansen benutten voor kwaliteitsverbetering van natuur en landschap, leefbaarheid, duurzaamheid en ruimtelijke ontwikkelingen. Resultaat is een integraal gewogen plan, dat we ter besluitvorming voorleggen en uitvoeren. Deze studies zijn opgenomen in de studiefase van het MIP Mobiliteit, met een totaaloverzicht en beschrijving van alle lopende studies.

Beoogde resultaten

  • Uitvoeren van een aantal studies of quick-scans op specifieke trajecten voor het grootonderhoud in 2025 worden verbeteringen in beeld gebracht die hierin meegenomen kunnen worden. Onder andere N225 tussen Leersum en Doorn, N226 tussen Leusden en Woudenberg en de N198 tussen Harmelen en Woerden.
  • N210 bij Lopik met onder andere kruispunt Graaf
  • N230 en aansluiting N230-A2: voortzetten studie met een besluit voor dit traject met de snelheidsverlaging en de aansluiting met de A2.
  • Enkele specifieke studies ten bate van verkeersveiligheid, fiets, openbaar vervoer en dergelijke, zoals voor oversteken langzaam verkeer, knelpunten verkeersveiligheid, verbreding van fietspaden en ongelijkvloerse oversteken fiets.
Deze pagina is gebouwd op 11/07/2023 16:37:03 met de export van 11/07/2023 16:28:32