5.3.4 | Stimuleren van gezond en veilig fietsgedrag is beter |
---|---|
Toelichting op meerjarendoel | |
Doel is om 50% van alle ritten onder de 15 kilometer op de fiets te laten plaatsvinden. Daarvoor zetten we in op diverse stimuleringscampagnes. De regionale gedragscampagne ‘Ik Fiets’ en de campagnes Doortrappen (voor senioren), Fietsen is Fun (voor basisschoolkinderen) en Ga toch fietsen (provinciemedewerkers) worden voortgezet. Er wordt verder invulling gegeven aan de strategie van een meerjarig vervolg op de regionale ‘Ik Fiets’ gedragscampagne. Hierin worden onder meer de doelgroepenaanpak, de werkgeversaanpak en het adequaat inspelen op belangrijke events (zoals wegwerkzaamheden, de opening van doorfietsroutes of gebiedsontwikkeling) meegenomen. Duurzame gedragsverandering, maar ook een goede borging van kennis en kunde op het vlak van gedragsverandering en fietsstimulering en het tegengaan van mogelijke vervoersarmoede zijn hierin belangrijke pijlers. De provincie pakt dit samen met Rijk, Goedopweg, gemeenten en andere stakeholders op. |
Beoogde resultaten
|
---|