6. Bereikbaarheid II - Openbaar Vervoer

Beleidsdoelen

6.1.2

Er zijn betere bouwstenen voor een nieuw OV-netwerk

Toelichting op meerjarendoel

Nieuwe ontwikkelingen vragen de nodige voorbereidingstijd. In de periode 2019-2023 leggen wij een belangrijke basis voor het ov-netwerk van de toekomst. We werken samen met partners aan de verbetering van landelijke (spoor)netwerken, de voorbereiding van de nieuwe concessie(s) en doorontwikkeling van het ov-netwerk op de langere termijn. Deze drie werkvelden staan centraal binnen dit meerjarendoel en komen samen bij het maken van hoofdkeuzes voor de nieuwe concessies die eind 2025 van start gaan. In 2022 heeft Provinciale Staten deze hoofdkeuzes vastgesteld in de nota van uitgangspunten voor de nieuwe concessies, inclusief het ov-netwerkperspectief 2025-2035 met doorkijk naar 2050 als kader voor de ontwikkeling van het tram- en busvervoer.

Beoogde resultaten

  • Oplevering gebiedsuitwerkingen en uitvoeringsagenda voor alle U-link en U-liner verbindingen
  • Afronding infra-studie Bus Rapid Transit voor de corridor Breda Gorinchem Utrecht
  • Start MIRT-onderzoek intensivering spoorcorridor Utrecht-Arnhem
Deze pagina is gebouwd op 11/07/2023 16:37:03 met de export van 11/07/2023 16:28:32